Game developers praten met hun publiek…

…maar niet zoals je had verwacht. Hoe dat precies werkt, lees je in mijn afstudeerscriptie Participatory Gaming Culture: Indie Game Design as Dialogue between Player and Creator. Kort gezegd betoog ik dat kleine, onafhankelijke gameontwikkelaars (‘indies’) in een uitstekende positie verkeren om de spelers van hun game op allerlei manieren uit te dagen. Dat kan onder andere via gameplay, thematiek of stijl.

Indies hebben daarin een grotere vrijheid dan grote studio’s, die vaak te maken hebben met targets en investeerders en daarom vaker op safe spelen. Afijn, de wereld heb ik er niet mee verbeterd, maar het is toch een leuk werk geworden. Ik heb getracht de hoeveelheid postmodernistische beuzelpraat tot een minimum te beperken. Daarin ben ik ten dele geslaagd, je ontkomt er niet aan op een hedendaagse universiteit.

Hieronder lees je ‘m vanuit de browser, je kunt ‘m ook via het archief van de Universiteit Utrecht downloaden.

22 juni 2011

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *